Dbająca o własny wizerunek w oczach kontrahentów korporacja, bez jakiegokolwiek ale powinna poprawnie dużą wagę przykładać o powiązanych z nim zagadnień. Są to w głównej mierze, zdawałoby się, drobnostki, które jednak znacząco wpływają na to, jak postrzegają nas klienci oraz współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier służbowy, czyli celowo opracowane arkusze, na których drukowane są wszystkie wiadomości oraz korespondencja firmowa, a również faktury oraz inne tego typu dokumenty.
Jak każdy prawdopodobnie się domyśla, główną cechą trafnego papieru służbowego jest estetyka jego projektu i wykonania – ma obowiązek on być nie tylko charakterystyczny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, jednakowoż również ładny, miły dla oka oraz nienarzucający się. Projektując papier firmowy należy też pamiętać, by zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na jakie będzie można umieszczać treść wszystkich firmowych dokumentów – nigdy nie może być jej za mało.
Wybitnie znacząca jest również kolorystyka, obroniona w stonowanej, niedobitnej oczy tonacji – wypróbuj papier kolorowy. Żyjemy w czasach, w jakich stopniowo maleje rola druku i wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, które zastępują powoli przeróżnego rodzaju elektroniczne faktury i korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się zdołało, iż papier firmowy ma obowiązek w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednak z całą pewnością tak nie jest – wciąż jest on używany i żadna firma, której zależy na tym, żeby jej konsumenci postrzegali ją jako wprawną nie powinna zaniedbywać tego tematu.
Z pewnością niezmiernie ważny jest projekt papieru firmowego, który zezwoli klientom natychmiast rozpoznać, iż dany dokument pochodzi właśnie z naszej idealnej firmy – koniecznie powinno odszukać się tak logo stworzonego przez nas przedsiębiorstwa, zwięzłe hasło promocyjne i dane kontaktowe. Należy również pamiętać, że papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, pozwalającej oczom skoncentrować się na treści dokumentów, których jest nośnikiem – wyraziste barwy dopuszczalne są tylko wtedy, kiedy tak właściwie którąś z wiadomości trzeba w pewien sposób zaakcentować.

Comments are closed.